Sivut

lauantai 16. kesäkuuta 2018

Suorat sanat

Ai että mä tykkään tästä maasta.

Meillä on sanan- ja mielipiteenvapaus. 


Tämä riemu nousi vähän yllättävästä tilanteesta. Naapurini nimitti minua ekoterroristiksi. Vaikka ilmaus on mielestäni hiukan turhan rankka, silti tähän meidän naapuruussuhteeseen se kuitenkin mahtuu.
Kaupassahan naapureita nykyisin tapaa ja juttelimme niitä näitä ja ihan hyvissä tunnelmissa, kunnes laukaus tuli sangen spontaanisti. Äänessä oli tuohtumusta. "Sinäkin olet liittynyt niihin ekoterroristeihin" - viitaten siihen että tästä näkövinkkelistä mistä minä katson, olen lähimpänä vihreitä.
Olen ilahtunut että tuohtumuksesta ja pettymyksestä huolimatta hän kertoi mielipiteen minulle itselleni ja siinä muun keskustelun lomassa eikä katkaise sangen mukavia naapuruussuhteita moisen takia.

Enhän minäkään ole kaikessa hänen kanssaan samaa mieltä. Ja jollain lailla ymmärränkin jopa hänen asiantuntemustaan luonnosta ja sen tasapainosta - vannoutuneen metsästäjän ja entisen maanviljelijän vinkkelistä. Kyllä hänkin tietää mistä puhuu.

Ihan pikaisesti käytiin läpi susi, ahma, hirvi ja kauriskannat. Joutsenten määrää päiviteltiin ja molemmat antoivat oman ehdotuksensa asian hoitamiseksi.

Uskokaa pois
Naapureita on mukava nähdä.

Ihan minulle tuli mieleen lapsuuskotini naapurin isäntä. Isäni kuoltua juttelin hänen kanssaan aidan yli siinä kohdalla suurinpiirtein missä isälläni ja hänellä oli tapana keskustella. Molemmat omalla puolellaan.
Pate sanoi "Pekan kanssa oli niin mukava olla eri mieltä."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti